اینفوگراف-تدریس-با-تکنولوژی

اینفوگراف – تدریس با تکنولوژی

اینفو گراف روش تدریس با تکنولوژی

 

تدریس با استفاده از اینفوگراف

آموزش در ابتدا با قلم و خودکار و دفتر صورت می‌گرفت اما امروز به استفاده از وسایلی نظیر آی‌پد، منابع آنلاین و حتی اپ های موبایل در کلاس درس توسعه یافته است. اگر قصد دارید آموزش دهید، توانایی به‌کارگیری مؤثر تکنولوژی مهارت لازمی است که باید دارا باشید. اینفو گراف تکنولوژی نشان می‌دهد که چه تعداد معلم با انگیزه و مشتاق، فاقد مهارت‌های استفاده از تکنولوژی هستند، مهارتی که مدیران و مسئولان مدرسه از آنها انتظار دارند.

در شرایط کنونی مدیران مدرسه انتظار دارند که دبیران مهارت‌های دیجیتالی و آموزشی متنوعی را از جمله موارد زیر دارا باشند:

  • توانایی استفاده از رسانه‌های دیجیتال
  • تشخیص محتوای دیجیتالی برای کلاس
  • به‌کارگیری لوازم شخصی دانش‌آموزان در تدریس
  • استفاده از رسانه‌های اجتماعی در کلاس
  • تدریس به صورت آنلاین

در حالی که معلمان بسیاری سعی در توسعه این مهارت‌ها دارند، برخی از آنها مشتاق به استفاده از تکنولوژی در آموزش هستند. در حقیقت، ۶۸% همه معلمان خواهان تکنولوژی بیشتر هستند. ۷۵% آنها از مدارس سطح پایین می‌باشند. دبیران به این نتیجه رسیده‌اند که بازی‌های آنلاین نیز تأثیر بسزایی در برقراری ارتباط با دانش‌آموزان دارد. حدود نیمی از معلمان گزارش داده‌اند که امکان دسترسی به بازی‌ها و یا فعالیت‌های آموزشی آن لاین را برای دانش‌آموزانشان فراهم آوردند. ۴۳% دبیران هم از کلیپ‌ها, تصاویر و مقالات آنلاین برای غنای بیشتر دروس بهره می‌برند. ۶۵% آنها بر این باورند که تکنولوژی باعث شده تا بتوانند اطلاعات را به شکلی متفاوت در کلاس ارائه دهند.

دبیرانی که تازه شروع به به‌کارگیری تکنولوژی در کلاس‌های خود کرده‌اند شاید در ابتدا از تعداد و تنوع ویژگی‌های پیش رو شگفت‌زده شوند و شاید ندانند که کدام ابزار کارآمد بوده و کدام یک بی فایده می‌باشد.

تدریس با تکنولوژی

 

10 thoughts on “اینفوگراف – تدریس با تکنولوژی

  1. ابراهیمی says:

    با سلام خدمت استاد گرامی
    بنده دانشجوی دکتری هستم، یکی از اساتید ما با استفاده از نوت پد، قلم مخصوص آن و لپ تاپ خود مطالب درسی خود را می نویسد و بر روی ویدئو پروجکت برای ما نمایش می دهد. با توجه به اینکه بنده نیز مدرس هستم می خواستم در این خصوص راهنمایی بفرمائید که چطور با استفاده از لپ تاپ، آی پد و قلم خودم می توانم این کار رو انجام بدم؟ آیا بایستی نرم افزار خاصی را بر روی لپ تاپم نصب کنم تا بواسطه آن مطالبی که بر روی آی پد می نویسم بر روی پرده نمایش کلاس نشان داده شود؟
    با تشکر

  2. پورعباسی says:

    جناب آقای حافظی نژاد
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    مطلبی که فرمودیده اید، همانند سایر مطالب گذشته خلاقانه، مولد ایجاد انگیزه و لذا بسیار جالب میباشد. نکات ارزنده ای را اشاره نموده اید که با تعمق در آنها میتوان ابعادی که برای تغییر و نو آوری در تدریس، متصور است، بخوبی فهمید. ممنون از ارائه این مطلب. انرژی دیگری یافتم.

    • جابر مرتضایی says:

      سلام دوست گرامی
      از ابراز لطفی که کردید سپاسگزاریم و ما نیز از نوشته های شما انرژی می گیریم.
      و همچنین این دیدگاه شما را نسبت به مطالبی که مطالعه می کنید را باید ستود که کاربردی نگاه می کنید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *