بهترین معلم جهان سال ۲۰۱۵

بهترین معلم جهان سال ۲۰۱۵
نانسی آتول از آمریکا توانست برنده جایزه جهانی معلم برتر شود. جایزه ای که از طرف سانی وارکی از شرکت وارکی, شیخ محمد بن رشیدالمکتوم, پادشاه دوبی و کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مرکز آموزش و مهارت‌ها در مارس سال ۲۰۱۵ به وی اعطا شد .

زندگی‌نامه نانسی آتول
نانسی وقتی که در کودکی به علت تب رماتیس در بیمارستان بستری بود متوجه عشق و علاقه‌اش به کتاب شد . او زبان انگلیسی را به صورت کارگاه خواندن – نوشتن تدریس می‌کند، ایده‌ای که ابتدائاً آن را در  ” کتاب مابین” توصیف کرد ( دو ویرایش اول این کتاب نیم میلیون نسخه فروش داشتند) . دانش‌آموزان خودشان موضوعی که می‌خواهند درباره اش مطلب بنویسند و پیرامون آن موضوع کتاب بخوانند را انتخاب می‌کنند. ساختار کلاس توانایی و مقاومت دانش‌آموزان را افزایش داده

و لذا هر کدام از دانش‌آموزان قادرند تا هر سال به‌طور متوسط ۴۰ کتاب از ژانرهای مختلف مطالعه کنند.

هم‌زمان به طور متوسط در باره ۲۱ مطلب از ۱۳ ژانر مختلف مطلب می‌نویسند. با تشویق و حمایت‌های او، تعداد زیادی از دانش‌آموزانش توانستند کتاب‌های خودشان را منتشر کنند و نویسنده شوند.

نانسی آتول بهترین معلم جهان

در سال ۱۹۹۰ نانسی مرکز آموزش و یادگیری را تأسیس کرد. یک مدرسه غیرانتفاعی k-8 که با هدف توسعه و واکاوی روش‌های تدریس راه‌اندازی شد. این مرکز به دنبال کودکان بی‌بضاعتی بود که دارای پیش زمینه اجتماعی اقتصادی و سطوحی از مهارت هستند. ۹۷% از فارغ‌التحصیلان این مرکز به دانشگاه راه یافتند.

منبع:

http://www.globalteacherprize.org//

 

5 thoughts on “بهترین معلم جهان سال ۲۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *