فیلم اختصاصی خانم ایزابل ملون برای مخاطبین روش تدریس

خانم ایزابل ملون Isabelle Millon، فیلسوف فرانسوی به سایت روش تدریس گفت: دانش آموزان اروپایی مهارت های ارتباطی می آموزند

[idea]قبل از اینکه بخواهیم ، ریاضی ، ادبیات و علوم به دانش آموزان یاد بدهیم ،بیاییم مهارت های زندگی کردن را به دانش آموزان یاد بدهیم.[/idea]

[videojs mp4=”http://dl1.raveshtadris.com/isabelle%20millon.mp4″ poster=”https://raveshtadris.com/wp-content/uploads//snapshot8-e1414431438488.jpg”]

حجم فیلم : ۲۲ مگا بایت        مدت: ۴ دقیقه

خانم دکتر ایزابل ملون  فیلسوف مسائل تربیتی هستند .فرصتی فراهم شد تا با هم گفتگویی داشته باشیم . شما می توانید  متن این گفتگو  را نیز مطالعه بفرمایید.

روش تدریس

سلام خانم دکتر ایزابل ملون ممنون که این فرصت را در اختیار مخاطبین سایت روش تدریس قرار دادین، لطفا با اعضای سایت روش تدریس  سلامی داشته باشید و خودتون رو معرفی کنید:

خانم ایزابل ملون: سلام روش تدریس (به سختی به فارسی می گویند). من ایزابل ملون یک فیلسوف فرانسوی هستم که در مدارس فرانسه و سراسر جهان به معلمان و مردم فلسفه آموزش می دهم و همه باهم تمرین فلسفه می کنیم.

روش تدریس

معلمان ایرانی خوب هستند ولی بعضی با روش دیکتاتوری (تدریس همراه با تنبیه)در کلاس تدریس می کنند نظر شما در این رابطه چیست؟

آنچه در ایران هست در فرانسه هم دیده می شود. این خیلی وحشتناک است که یک معلم بخواهد بگوید من همه ی اطلاعات را دارم ، من بلد هستم و من استادم و انتظار ندارند که دانش آموزان سوال کنند اینجا را نفهمیدم یا مشکل دارم که این مشکل بزرگی در آموزش است. ما می توانیم علت هایی برای این کار پیدا کنیم ، به علت تربیت نا صحیح خانواده یا به خاطر خود بچه ها اما این ها نمی تواند دلیل باشد.و این هم بیشتر معلمان در سنین پایین است یعنی معلمان ابتدایی که این رویه ی اشتباه را دارند و اساتید در مقاطع بالاتر زیاد نمی توانند دیکتاتوری باشند. بازهم می گویم معولا این به تربیت خانواده ها بر می گرده و اونها خودشان را باید تغییر بدهند.

 

 

روش تدریس

اگر دانش آموزان معلم خودش رو قبول نداشته باشند، معلم باید چیکار کند؟

دقیقا ما هم این مشکل را در فرانسه هم داریم و این مشکل فقط فرانسه و ایران نیست و در همه ی کشور های مختلف دیگر هم می تونه باشه معمولا این از تربیت درون خانواده ها به وجود می آید. وقتی خانواده درست با بچه رفتار نمی کند، وقتی وارد مدرسه می شود همان رفتار بد را ادامه میدهد. ما چه انتظاری می توانیم داشته باشیم.دوهفته ی پیش در مدرسه ای در فرانسه بودم که بچه های هشت ساله در آن جا بودند وقتی وارد که وارد کلاس شدم یکی از دانش آموزان یک چیزی را سمت معلم پرت کرد و بعد معلم پدر و مادر او را خواست و آن ها هم آمدند و او را تنبیه کردند. این مشکلی است که همه جا هست و یک مشکل آموزشی است. پدرو مادر هایی که زیادی به بچه توجه می کنند باعث می شوند دانش آموز خود بزرگ بینی داشته باشند و نسبت به معلم بدبین باشند و این مشکلات به وجود بیاید.

 

 

روش تدریس

آیادر فرانسه مهارت های خوب زندگی کردن مثل مهارت های ارتباطی یا مهارت های خوب صحبت کردن هم به دانش آموزان داده می شود؟

بله دقیقا این کارگاهی است که من خودم در فرانسه دارم. من کارگاهی داشتم که در آنها احترام به خودشان تدریس می شد. در واقع نگرش جدیدی در مورد احترام به خودشان ایجاد می شود.

من به مخاطبینم می گویم این مهم نیست که در کجا زندگی می کنید، در یک جزیره یا یا بیابان مهم اینه که شما اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنید و عزت نفس داشته داشته باشید.

شما باید به دانش آموزان مسئولیت بدهید و این خیلی مهم است که از بچگی مسئولیت را به او بدهیم. نه اینکه آن ها را تنبیه کنیم و آن ها را زیر سوال ببریم.قبل از اینکه بخواهیم ، ریاضی ، ادبیات و علوم به دانش آموزان یاد بدهیم ، بیاییم مهارت ها را به دانش آموزان یاد بدهیم.

مهارت های عزت نفس، احترام به خودش و احترام به دیگران را باید یاد بگیرد و مهارت های ارتباطی را باید بلد باشد و بعد وارد آموزش دادن و انتقال دانش بشویم.

بله در فرانسه این مهارت ها خیلی مهم است و در مدارس آموزش داده می شود.

پایان

 

باتشکر از خانم فاطمه هاشمی که در تدارک این مصاحبه خیلی موثر بودند.

 

به درخواست خانم ملون متن این مقاله به انگلیسی هم در سایت روش تدریس قرار داده شده است.

 

Hi Mrs isabelle Mellon, we are grateful for giving the chance of interview to the teaching methodology site. Please have an introduction with the site members.

ایزابل ملون
ایزابل ملون

Isabelle Millon: hi RaveshTadris Site Visitors, (she roughly speaks Persian). I`m a French philosopher and I teach the French and all the people of the world philosophy and we practice upon it together.

Iranian teachers are good but some hold a dictatorship upon the class. What `s your opinion about it?

Isabelle Millon:The same issue also exists in French. It is terrible when a teacher wants to prove that he knows everything. This is a great problem in education when the teacher wants to domineer the class and expects no one to ask a question or face a problem. We can find reasons for it. They can be the wrong trainings of children or the children themselves but they can`t be justified. This problem mostly exists in elementary levels and we rarely observe such a dictatorship in higher levels.  I say again that this is mostly because of the families and they are the ones who should change.

What if the student doesn`t believe in his teacher?

Isabelle Millon:This problem not only exists in Iran and France but is widespread all around the world. It is mostly because of family training.

When family treats the children wrongly, he continues such a behavior in an educational situation. Two weeks ago, I was in a French elementary school. When the teacher entered the class, one student threw something at him and the teacher called the student`s parents. Consequently, they punished him. This is an educational problem. Those parents who excessively pay attention to their children make them feel overly proud which will make the so-called problems.

Are the life skills such as making communications and speech taught to students in France?

Isabelle Millon:Yes exactly. I have a workshop in France where I teach them a new kind of self respect which is for the first time initiated.

I tell my audience that it doesn`t matter where you live either in an island or in a desert, what really matters is to have confidence and self-recognition.

We should give our children responsibility before teaching them mathematics or other lessons or punishing them. We should teach them a correct lifestyle.

They should first learn how to communicate, how to respect themselves and others then we can teach them other educational materials.

Yeah, these skills are so important in France and are basically taught to them.

END

24 thoughts on “فیلم اختصاصی خانم ایزابل ملون برای مخاطبین روش تدریس

  1. علیرضا مداح پیکانی says:

    به نام خدا سلام آقای حافظی
    من مداح پیکانی هستم ۲۷ سال است روی بچه های دبستان و پیش دبستان کار میکنم . در حال نوشتن کتاب صفحات مغز هستم و در فصلی از کتاب به مصداقهای تدریس استراتژیک اشاره کرده ام .فیلم مصاحبه رادیدم من در کتابم به عامل مهارت گزینی و مهارت گریزی بچه ها اشاره کرده ام و مهارتهای پیوسته وناپیوسته آن را ۱۷ سال است که روی ۴۰۰دانش آموز کارکرده ام . استاد حافظی خوشحالم که با کانال شما در ارتباط و مصاحبه باشم و بدانیم که از خودمان غافل نباشیم وهر چند کسانی که مسوولیت آموزش و پرورش را اعم از افراد ستادی و صفی روی خوشی به موضوع تدریس فعال و نمایش ساده ی آن را ندانددرپایان ضمن تشکر از شما آمادگی هر گونه همکاری در حوزه تخصصی با شما رادارم …………. مدیر آموزشگاه تخصصی رسول جم جرقایه

  2. قاسم زینلی شیراز says:

    سلام
    جناب حافظی مطمئن باشید در داخل ایران هم خیلی از معلمین استناد هستند که به مراتب بهتر از خانم ملون دارای نظر و صاحب سخن هستند قرار نیست که هر چه معلم خارجی بگوید درست باشد و پیشنهاد می کنم علاوه بر معلم خارجی از استادان خوب ایرانیان هم استفاده شود

  3. ملیحه باقری says:

    سلام بسیار عالی است اینگونه مطالب را در اختیار معلمین قرار می دهید من سالیان دراز است که از این روش ها در کلاسم استفاده می کنم والان که مدرسه ای را خودم پایه ریزی کردم بیشتر در جریان راهنمایی ها وگزارشات خوبتون باشم تا آن ها را در اختیار کودکان عزیز قرار بدهم ممنون وسپاس

  4. sukut says:

    سلام
    بسیار عالی بود اگه امکان داره این مصاحبه ها رو در به صورت دو زبانه (اصلی و دوبله شده) نیز بزارید ممنون میشم

  5. بنده خدا says:

    سلام دوست عزیز و گرامی
    از زحماتی که می کشید ممنونیم .
    اما بهتر نیست که سوالات رو بهتر انتخاب می کردید و یا حد اقل سنجیده تر می پرسیدید ؟
    معلمان ایرانی خوب هستند ولی بعضی با روش دیکتاتوری (تدریس همراه با تنبیه)در کلاس تدریس می کنند نظر شما در این رابطه چیست؟
    شما در این سوال معلمان ایرانی رو زیر سوال بردید .
    درسته فرمودید که بعضی از معلمان دیکتاتور هستند اما مطمئن باشید اگر شما هم جای ایشون بودید به کلمه « بعضی » توجه نمی کردید و تصویر بدی از ملعمین ایرانی در ذهنتون شکل می گرفت .
    بهتر نبود سوال رو طور دیگه ای مطرح می کردید ( اگر فرض کنیم این سوال ، سوال خوبی است و باید پرسیده می شد . )
    مثلا بدون اشاره به معلمین ایرانی از ایشون نظرشون رو در مورد تنبیه بدنی در کلاس درس می پرسیدید.
    موفق باشید
    در پناه حق

    • محمد حافظی نژاد says:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظر شما
      خوشحالم که با چنین حساسیتی، دغدغه ی آبروی کشورعزیزمان ایران را دارید. باید عرض کنم این مصاحبه خلاصه ای از ۲۰ دقیقه گفتگوی من با ایشان است.قبل از اینکه من سوالی مطرح کنم ایشان در مورد دیکتا توری در مدارس فرانسه صحبت کردن و بنده هم عرض کردم که این مشکل مشترک در ایران هم هست.و راه حلی برای آن خواستم. و در این جمله یک “معلمان ایرانی هم” جا افتاده.
      گذشته از این ها ما با یک آدم متخصص گفتگو می کردیم نه یک فرد بدبین که “خوب بودن معلمان ایرانی” را نادیده بگیرد و فقط به “دیکتاتور بودن بعضی” توجه کند. از این بابت با نظر شما موافق نیستم.
      به هرحال از این دقت شما بسیار سپاسگذارم
      موفق باشید
      به امید دیدار

  6. نيك فرجام says:

    ممنون از سایت روش تدریس
    نکته ی جالب این فیلم این بود که خانم ملون چقدر راحت همه ی تقصیر ها را گردن خانواده می انداخت
    واقعا هم همینطور است
    ما در ایران جرات گفتن این حرف ها را نداریم
    اگر بگوییم خانواده ها مقصر هستند زود ما را محکوم می کنند
    واقعا که ما معلم های ایرانی مظلوم هستیم

  7. مدير مدرسه says:

    سلام استاد عزیز
    امروز این فیلم را در مدرسه به همه ی همکاران نشان خواهم داد
    خوشحالم که در مدرسه ی ما مهارت های زندگی به دانش آموزان آموزش داده می شود.این مهم ترین نکته برای هر دانش آموز است.

  8. نرگس پويا says:

    درود بر شما که باعث افتخار آموزش و پرورش هستید
    نرگس پویا ، آموزگار ابتدایی با ۲۱ سال سابقه ی خدمت
    استان گیلان

  9. ثريا پريزاد says:

    سلام استاد حافظی نژاد عزیز
    خیلی عالی بود واقعا متشکرم که برای خدمت به آموزش و پرورش کشور اینقدر تلاش می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *