دکتر هوان پارک: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ای

دکتر هوان پارک در گفتگوی اختصاصی با سایت روش تدریس گفت: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ی جنوبی در جهان دوم است.

مدت فیلم:  ۴:۲۰  دقیقه

حجم: ۸.۵  مگابایت

متن مصاحبه

حافظی نژاد: سلام پروفسور پارک لطفاً خودتان را برای مخاطبین سایت روش تدریس معرفی کنید:

من جین هوان پارک هستم از کشور کرهٔ جنوبی من استاد دانشگاه سانگ کیون کوآن Sung Kyun Kwan  کرهٔ جنوبی هستم و تخصص من فلسفهٔ آموزش‌وپرورش و آموزش کودکان است. من از سال ۱۹۷۱ در رشتهٔ فلسفه آموزش‌وپرورش شروع به تحصیل کردم. من یک نوع معلم بودم که مهارت‌های تدریس و مهارت‌های تفکر سایر معلمان را افزایش می‌دادم. بعدازآن با برنامه‌های فلسفه برای دانش آموزان آشنا شدم. از سال ۱۹۹۵ بر روی moral judgement education آموزش قضاوت اخلاقی متمرکز شدم. من می خوام معرفی کنم این مقوله مهم رو در آموزش‌وپرورش جدید معرفی کنم. من برای این موضوع تعداد زیادی دانشجوی دکتری کره‌ای دارم؛ و تعداد زیادی کارگاه آموزشی workshop در کرهٔ جنوبی و سراسر جهان برای آموزش معلمان راه انداختم.

حافظی نژاد:  ممنون جناب پروفسور پارک. لطفاً از جایگاه اجتماعی معلمان در کشور کرهٔ جنوبی بگویید.

اول‌ازهمه بگویم که حقوق معلمان کره‌ای بهترین دستمزدها در کشور ماست؛ و از این لحاظ ما دومین کشور جهان هستیم.این‌یک حقوق بسیار بالا است؛ و ازلحاظ جایگاه اجتماعی معلمی یک شغل بسیار سطح بالاست. چون شغل معلمی در سنت مردم جایگاه بسیار مثبت و بالایی دارد. دانش آموزان بسیار به معلمان احترام می‌گذارند و این از سنت‌های کره‌ای است.

حافظی نژاد: متشکرم. معلمان در کشور کره با چه فرایندی انتخاب می‌شوند؟ آیا هرکسی می‌تواند معلم بشود؟

چون جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان خیلی بالاست. شغل معلمی آرزو و شغل موردعلاقهٔ بسیاری از دانش آموزان کره‌ای است. معلم شدن بسیار سخت است. شبیه به قاضی شدن حتی خیلی سخت‌تر از آن. چهار سال دورهٔ تربیت‌معلم آن‌ها باید تمام آزمون‌های محدودکننده را با موفقیت بگذرانند؛ و این خیلی سخت است. معمولاً سه سال طول می‌کشد تا آن‌ها برای این امتحانات آماده شوند.

آموزش معلمان در کره جنوبی یک فرایند جدی است.

حافظی نژاد:  وسوال آخر اینکه شما چه پیشنهادی برای تدریس بهتر و مؤثرتر دارید؟

من فکر می‌کنم یک معلم می‌خواهد حقوق بیشتری بگیرد و جایگاه بهتری داشته باشد آن‌ها باید همه‌چیز را تغییر بدهند و شغل خود را یک کار بسیار خاص بداند معلمی شغل پیش‌پاافتاده‌ای نیست. برنامهٔ فلسفه برای کودکان می‌گوید که آن‌ها چه چیزی نیاز دارند؟ دانستن نیازها یک مهارت بسیار مهم است؛ و خروجی کار شما چیزی نیست که مردم فوراً ببینند. شما به مطالعهٔ بسیار بیسیار زیاد نیاز دارید و ارتباطات شغلی. اگر من قرار باشد پیشنهادی به معلمان ایرانی بدهم که به جایگاه اجتماعی برسند این است که باید خیلی کار کنند و خیلی مطالعه کنند. تا یک معلم حرفه‌ای شوند. این کار خیلی طول می‌کشد. برای آیندهٔ ایران آموزش باید بدعت‌گذاری شود و بهتر شود و

دانش آموزان بهترین راه برای اثبات عظمت یک ملت به جهان هستند.

حافظی نژاد: خب خیلی از شما متشکرم که این فرصت رو در اختیار ما گذاشتید و به سؤالات ما جواب دادید. خب حالا از شما می خوام که یک سلام ویژه هم به مخاطبین سایت روش بدین.

سلام روش تدریسخنده (:

باتشکر از استاد برخورداری(دکتری فلسفه) که مقدمات این مصاحبه را فراهم نمودند.

تصویر: نمایی از شهر سئول پایتخت کره ای جنوبی

Seoul_from_the_sky

 

17 thoughts on “دکتر هوان پارک: جایگاه اجتماعی و حقوق معلمان کره ای

  1. حسنا says:

    سلام من اگه رشته انسانی بخونم و معلم بشم و هزینه رفتن به سئول رو آماده کنم می ونم بیام سئول و اونجا به شغل معلمی ادمه بدم یعنی اونجا به عنوا معلم برای دانش آموزاشون تدریس کنم؟؟؟

  2. Pingback: آموزش معلمان |‌ آموزش اساتید | آموزش مدرسان دوره های آموزشی | استاد دوره های ضمن خدمت

  3. دلسوز says:

    تا همین چهل سال قبل سطح رفاه اجتماعی مردم کره و ایران در یک سطح بود ولی حالا آن ها کجا و ما کجا؟

  4. مهتاب says:

    اون قسمتی که خودتون اومدین جلوی دوربین و براشون نوشتین روش تدریس خیلی بانمک بود
    کلا ایشون بانمک بودن براشون سلام برسونید

  5. رستگار پور says:

    سلام جناب استاد حافظی نژاد
    از تلاش خالصانه ی شما برای ارتقای سطح آموزش در کشور نهایت تشکر را دارم و از خداوند منان برای شما و همکاران محترمتان خیر و برکت مسئلت می نمایم
    موفق و سربلند باشد
    انسیه رستگار پور دبیر عربی دوره ی متوسطه ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *