سوال هفته – شماره ۸ – چه هدیه ای در روز معلم شما را خوشحال می کند؟

چه هدیه ای در روز معلم شما را خوشحال می کند؟  نظرات شما عزیزان را به طور کامل درج کرده‌ایم:

۱- سرکار خانم نسرین ختوانه

باسلام بعداز۲۴سال سابقه تدریس و مدیریت و معاونت درآموزش وپرورش هیچ هدیه ای برای معلم زیباترازاین نیست که شان ومقام معلم درجامعه برای هر روز حفظ بشه وهیچ روزی درتقویم به معلم اختصاص نیابد. بهترین هدیه اینه که خود وزراتخانه ازتک تک معلمان قدر دانی کنه چه مادی وچه معنوی.

۲- جناب آقای مهدی تاجیک فرجی ، معاون دبیرستان دوره اول شهدای موتلفه اسلامی

کسب نمره مطلوب و رضایت دانش آموز و ولی وی از فعالیت آموزشی مدرسه و پایه تحصیلی میتونه بهترین هدیه روز معلم باشه و باعث رفع خستگی میشه.

۳- جناب آقای شهریار ناصح؛ مدرس ارتباطات موثر فردی با رویکرد ارتباطات شاد

برای روز معلم فکر میکنم یک دفتر که بچه ها خاطرات خوب و بد خودشان را از کلاس نوشته باشند با عکس همه کلاس که با من گرفتند خیلی هدیه ماندگاری خواهد بود.

۴- جناب آقای بهزاد دهقانی؛ کارشناس تکنولوژی آموزشی

من دوست دارم روز معلم دانش آموزانم برایم نامه های سرگشاده بنویسند

یکی با خط خوش برایم درد و دل کند بگویند هر روز سعی میکند زیباتر بنویسند…

یکی دیگر بگوید مادرش دوباره به خانه برگشته و مثل همه مادر دارد…

یکی بگوید پدرم چند روزی است شغل ثابت پیدا کرده است…

یکی دیگر بگوید………

در مدرسه ما هدیه مادی رسم نیست و معتقدیم ارزش و جایگاه معلم بسیار والاتر از این هدایا است و از طرفی دانش آموزی که هدیه نیاورده پیش دیگران سر افکنده نیست.گاهی برخی هدایا، انتظارات بیهوده ای برای دانش آموز از معلم بوجود می آورد.

تقدیم یک نامه،سرود،خبرخوش،شاخه گل و…معلم و شاگردان را متوقع و شرطی بار نمی آورد.

پیشاپیش این روز را به همه معلمان تبریک میگویم،چه آنهایی که نامشان معلم است و چه آنهایی که کارشان مثل یک معلم است.

۵- سرکار خانم سیده زهرا باغبانیان

با توجه به اینکه شاگردانم در مرحله پایه اول ابتدایی در کسب دو مهارت مهم بخوانیم و بنویسبم هستند  رضایت شاگردانم از فرایند فعالیت های یاددهی و یادگیری انجام گرفته و والدین آنها از نحوه عملکردهای آنان از بروندادهای آموزشی یعنی اینکه متن شعری را در سپاس از معلم بدون مطالعه ی قبلی فی البداهه برایم صحیح و درست بخوانند یک متن تقدیرنامه ای را از زبان خودشان با کاربرد صحیح نشانه های الفبای فارسی برایم به اندازه یک خط بنویسند چون دراین صورت در ادای وظیفه و تکلیف انسانی ام بطور نسبی  احساس  رضایت و شادی خواهم کرد.

۶- سرکار خانم کرمانی شاخاصه

به نظر من هدیه ی روز معلم چیزی آزار دهنده هست که حتی مدیران ومعلمان رو سخت آزار میدهد من نظرم اینست که با کمک مسئولین نواحی یک همایش صورت گیرد وهمه را یک جای شیک وقشنگ دعوت کنندواونجا برنامه های خیلی درجه یک اجرا کنند وهمه رو از شر کادو وکادو دهی نجات بدهند.

۷- جناب آقای رحیمی از کردستان، بانه، روستای کنده سوره

بهترین هدیه برای من معلم که در یکی از روستاهای جنگلی منطقه ی مرزی تدریس میکنم و چهارصد کیلومتر از خونه ی خودم دورم، تدریس درس علوم کلاس دو پایه چهارم و پنجم در فضای جنگلی و محیط بکر و طبیعی هستش که میتونم واقعا معلم بودن رو در این فضا درک کنم و این خوشحالی عمیق یک معلم که راهنمای بچه ها در رشد و یادگیری هست رو دارم.

۸- سرکار خانم سپهری

بهترین هدیه برای من حال خوب کلاس، که دلیل بر به بار نشستن تلاش های یکساله ام است .هیچ هدیه ای نمیتواند جایگزین شادی و لبخند و همکاری دوستانه آنها برای یادگیری بیشتر و بهتر باشد که برای بنده زیباترین و بهترین هدیه است…

۹- سرکار خانم زهرا عباس پور معلم پایه ششم

قبل از اینکه معلم شوم یعنی زمانی که دانش آموز بودم نزدیک های روز معلم که می شد همه معلم ها می گفتن بچه ها اصلا راضی نیستم که هدیه بیارید تنها هدیه ایی که ما رو خوشحال می کنه اینه که در س ها تون رو بخونید و پیشرفت کنید .من با خودم می گفتم این فقط یه شعاره وگرنه کی از هدیه خوشش نمیاد. تا اینکه خودم معلم شدم . و فهمیدم حرف هایی که معلم قبل از روز معلم می گفتن     شعار نبود . حقیقت بود .آدم وقتی ببینه که زحمت هاش به بار نشسته واقعا خوشحال میشه . وقتی که ببینه حرفاش حتی روی یه نفر تاثیر داشته به خودش می باله؛یه معلم هم دقیقا این طور هستش . بنا براین به نظر من بیشترین چیزی که معلم را واقعا خوشحال می کنه مو فقیت و سربلندی دانش آموزانش هستش. این سربلندی فقط شامل درس نیست . بهتر شدن اخلاق و رفتار دانش آموز هم هست .

۱۰- سرکار خانم زهرا دهشتی

گل آپارتمانی زیبا همراه با گلدونش

۱۱- سرکار خانم روشنک سعیدی

مسلما هدیه دادن و هدیه گرفتن برای هر دو طرف هدیه دهنده و هدیه گیرنده بسیار خوش آیند است. اما برای من بعنوان یک معلم هیچ هدیه ای نمیتواند به اندازه ی وقتی که دانش آموزانم مطالب درسی مرا به خوبی یاد گرفتند انرژی بخش باشد.

البته هدایایی که در روز معلم گرفتم همیشه بعنوان یادگاری شیرین برایم باقی می ماند ولی خاطره ی یک کلاسی که درس مرا بخوبی فرا گرفته ماندگار تر،  شیرین تر و انرژی بخش تر است.

پس ترجیح میدهم به جای هدیه ی روز معلم، در طول سال تحصیلی از شاگردانم انرژی بگیرم.

 

دریافت فایل PDF این مقاله

[su_document url=”http://dl1.raveshtadris.com/weekly_question/%40RaveshTadris%288%29.pdf” class=”دانلود فایل پی دی اف این مقاله”]دریافت فایل پی دی اف این مقاله[/su_document]

 

One thought on “سوال هفته – شماره ۸ – چه هدیه ای در روز معلم شما را خوشحال می کند؟

  1. فهیم says:

    من معلم نیستم اما دلم میخواست روزمعلم
    هیچ کدوم ازشاگردان کلاس اولی خواهرم
    غصه نداشته باشن….
    مادر کودک الف بتونه به سرطانش فایق بیاد و بچه بی مادر نشه…
    کودک ب دیگه هیچ وقت گرسنه نیادسرکلاس
    بیماری لاعلاج کودک ج بهبود پیداکنه
    کودک دال بتونه ارتباط خوبی با نامادریش برقرارکنه
    کودک ه شرایط مطلوبی پیداکنه که نخوادبه خواهرم بچسبه و بگه:
    خانوم کاش شما مامان من بودی….
    خدایا به حق دستان بریده سقای اب وادب که امشب تولدشه دل همه بچه ها شاد بشه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *